BenenRene.reismee.nl

postkantoor

Gisteren aangekomen na een voorspoedige reis. Ongelofelijk fietsen alles mee. Iedereen helpt mee om die enorme dozen te vervoeren, zo ook vandaag hier in Thailand waar de mensen diep in rouw zijn om de koning, maar niet als je een biertje wilt of een grap maakt en het is ook nog eens knap warm, maar de Thai zijn en blijven lieve mensen, veruit de meesten, dat hebben wij vandaag weer mogen ervaren. Eerst 2 enorme fietsdozen in een veel te klein tukje naar het postkantoor. Daar door 2 lieftallige postdames geholpen met de verzending van die dozen naar onze eindbestemming in Thailand. Waar wij dachten dat wordt best een dingetje, niks daarvan; opvouwen bandje er omheen en klaar is Siamees. Kosten 120 bah oftewel 3 Euro. Over 4 weken weten we of het is gelukt. Wij zijn zeer hoopvol gestemd. Volgende werkje was het vinden van extra wind in de banden. Tuurlijk eerst beetje zelf wind er in met de handpomp om daarmee naar een fietsenwinkel oid te rijden. Onderweg 3 gevonden maar vreemd ventiel hè. Dus wij terug naar hotel daar bleek een fietsenverhuur met een pomp te zijn. Maar ja; vreemd ventiel hè.. Enfin toch maar weer het handpompje wat eigenlijk best wel goed gaat en een liter zweet en een rood hoofd voor lief neemt. Dus morgen echt op (fiets)pad en we hebben er ontzettend zin in.

Henk

Leuk, en je begint al een beetje Thais te praten.

Cok

Ik zie wel dat de echte globefietsersmentaliteit helemaal aanwezig is.
Heel veel plezier, geluk en mooie ervaringen !
Cok.

René van Wingerde

'nou, ik vind het maar een raar verhaal!'

Hans

Goede rit morgen !

jantine

als t goed is zitten jullie op de fiets, of stap je al bijna weer af na de 1e rit,
benieuwd hoe t is gegaan......
we lezen jullie weer!
vandaag nog thais beer of al beer lao?

Ivonne

universele ventielen met bijbehorende pomp. Gat in de fietsmarkt?