BenenRene.reismee.nl

de eerste 'echte' fietsdagen.

Gisteren, 18 oktober, van Chiang Rai naar Mae Chan gefietst (72km); een mooie route met de eerste klimmetjes. Toch weer even wennen, vooral omdat het nogal warm was. Onderweg prchtig landschap en andere bezienswaardigheden, zoals een tempel met op een heuvel een ggantische Boedha, in de gestalte met overgewicht. Als hij zo wordt afgebeeld, lacht hij wel altijd. Heerlijke noedelsoep gegeten in en wegrestaurantje dat een voor mij wel heel bijzondere methode gebruikt om te voorkomen dat de mieren de tafels bestromen. Je zet gewoon de tafelpoten in een bakje water! Heel inventief.

Laatste 10 km. werden behoorlijk pittig, omdat we op de vluchtstrook van een autosnelweg moeten rijden. Dat was op zich wel veilig, maar geen greintje schaduw en toen werd het wel heel erg heet. In het resort waar we de nacht wilden doorbrengen werden we opgewacht door een volkomen gestoorde receptioniste, die luid giechelend wilde weten of wij ' lovers' waren. Prima gegeten in het nabij gelegen restaurant.

Vandaag doorgefietst naar Mae Sai, 54 km. Eigenlijk een makkie, ondanks het feit dat we op het laatst verdwaalden (door mijn toedoen). Er rijdt hier weer van alles rond, wat in Nederland onmiddellijk van de weg zou worden gehaald, zoals vrachtauto's zonder carrosserie en motoren zonder spatborden en zadels. Maar het doet het allemaal en iedereen is er tevreden mee.

Rene

ina

Mooi beeldend verhaal mannen. Bijna geen foto's nodig. Toch kan ik niet wachten op meer plaatjes.................

Hans

Klinkt goed, mannen. Maar verdwalen ? Ben; je hebt toch wel je Garmin bij je ?