BenenRene.reismee.nl

Ik ben er vroeg bij, deze keer.

Ooit vertelde iemand mij dat zijn vakantie begon zodra hij die besproken had. Nu is het bespreken van een vakantie natuurlijk heel erg leuk, maar om dat gevoel een paar maanden vast te houden is wel een hele grote opgave. Ik laat mijn vakantie beginnen als ik handelingen moet/ga verrichten, die direct met de uiteindelijke vakantie van doen hebben. Al sinds jaar en dag is dat het moment dat ik, wanneer nodig geacht, aan de Lariam begin: 3 weken vóór het betreden van malaria-gebied. Thailand is malaria-vrij; Laos is dat niet.

(Dat die muggen zo strikt de landsgrenzen respecteren is een van de mysteries die onlosmakelijk aan verre Oosterse oorden verbonden zijn.)

En zo slikte ik op 24-09 braaf mijn eerste Lariam-pil. Sinds ik in 1995 een keer erg ziek van die pillen werd, blijvend een spannende handeling, ook al was dat maar éénmalig, want na 1995 heb ik er nooit meer last van gehad.

Ja, nu is het echt begonnen, dacht ik: Over 3 weken zou ik…., maar ho wacht eens even…...over 3 weken zou ik aankomen in Thailand en pas 6 dagen later de Mekong oversteken, Laos in. Dus deze keer heb ik de Lariam 4 weken voor het betreden van malaria-gebied ingenomen.

Is mijn vakantie mooi een week eerder begonnen dan ik in gedachten had. Da’s dan weer mooi meegenomen.

René

Reacties

Reacties

Jantine

Dat begint goed! Hoop dat je op de fiets iets helderder bent......geniet van deze weken mannen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!